Witam
W dzisiejszym tutorialu pokażę wam jak w prosty sposób można zrobić sakiewkę w której możemy przechowywać pieniądze...
Potrzebne nam jest:
- 4x Zmienna:
*0001: W sakiewce - Ile pieniędzy mamy w sakiewce
*0002: Wyciąganie - Ile będziemy wyciągać pieniędzy
*0003: Wsadzanie - Ile będziemy wsadzać pieniędzy do sakiewki
*0004: Pieniądze - Nasze pieniądze
- 1x Przedmiot - sakiewka
- 1x Typowe zdarzenie
Ok zaczynamy.
Wchodzimy w zakładkę typowe zdarzenia.. Tworzymy 1 nową wiadomość np.
"Chcesz wyciągnąć czy wsadzić pieniądze???"
Następnie Zmienna 0004: Pieniądze - Ustaw - Pieniądze
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Następnie pokaż wybór :
---Wyciągnąć
---Wsadzić
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Jeżeli :
---Wyciągnąć to:
Wiadomość:
"W sakiewce masz \v[1] pieniędzy. Ile chcesz wyciągnąć?" Gdzie \v[1] to odwołanie do zmiennej 0001: W sakiewce.
Po wiadomości:
Polecenie:
Wstaw numer
Zmienna- 0002: Wyciąganie
Numer : 4
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Następnie: Ustaw warunek :
Zmienna 0002: Zabieranie jest <= ( Mniejsza lub równa) zmiennej 0001: W sakiewce
*Inne zdarzenie, jeśli warunek się nie spełni.
Jeśli warunek się spełni to:
Zmiana pieniędzy:
Operacja :Dodaj
Wartość : zmienna - 0002: Zarabianie
Zmień zmienną:
0001: W sakiewce - zmienną 0002: Zabieranie
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Jeśli się spełni to:
Zmienna 0001: W sakiewce + zmienna 0003: Zostawianie
Zmiana pieniędzy :
Operacja:
-odejmij
Wartość:
zmienna 0003: Zostawianie
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Jeśli warunek się nie spełni to:
Wiadomość:
"Nie masz tyle pieniędzy."
Całość ma wyglądać tak:
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Następnie wchodzimy w zakładkę przedmioty i tworzymy nowy przedmiot. Nazywamy go np. Sakiewka i uzupełniamy wszystkie pola tak jak na obrazku:
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Czyli tak:
Nazwa:
-Sakiewka
Opis:
-Sakiewka - W niej przechowuj swoje oszczędności
Cel:
-Brak
Używalne:
-Menu
Konsumpcyjny:
-Nie
Typowe zdarzenie:
0001:Sakiewka.
A potem zastosuj i ok...
I od tego czasu możemy cieszyć się naszą księgą umiejętności...
Aha i jak ktoś by nie wiedział jak to zrobić to zamieszczam demko:
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Tutorial Created By Agumon
Offline