Witam
W dzisiejszym tutorialu pokażę wam jak w prosty sposób można zrobić sakiewkę w której możemy przechowywać pieniądze...
Potrzebne nam jest: - 4x Zmienna: *0001: W sakiewce - Ile pieniędzy mamy w sakiewce *0002: Wyciąganie - Ile będziemy wyciągać pieniędzy *0003: Wsadzanie - Ile będziemy wsadzać pieniędzy do sakiewki *0004: Pieniądze - Nasze pieniądze - 1x Przedmiot - sakiewka - 1x Typowe zdarzenie
Ok zaczynamy.
Wchodzimy w zakładkę typowe zdarzenia.. Tworzymy 1 nową wiadomość np. "Chcesz wyciągnąć czy wsadzić pieniądze???" Następnie Zmienna 0004: Pieniądze - Ustaw - Pieniądze
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Następnie pokaż wybór : ---Wyciągnąć ---Wsadzić
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Jeżeli : ---Wyciągnąć to: Wiadomość: "W sakiewce masz \v[1] pieniędzy. Ile chcesz wyciągnąć?" Gdzie \v[1] to odwołanie do zmiennej 0001: W sakiewce. Po wiadomości: Polecenie: Wstaw numer Zmienna- 0002: Wyciąganie Numer : 4
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Następnie: Ustaw warunek : Zmienna 0002: Zabieranie jest <= ( Mniejsza lub równa) zmiennej 0001: W sakiewce *Inne zdarzenie, jeśli warunek się nie spełni.
Jeśli warunek się spełni to:
Zmiana pieniędzy: Operacja :Dodaj Wartość : zmienna - 0002: Zarabianie
Zmień zmienną: 0001: W sakiewce - zmienną 0002: Zabieranie
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Jeśli się spełni to: Zmienna 0001: W sakiewce + zmienna 0003: Zostawianie Zmiana pieniędzy : Operacja: -odejmij Wartość: zmienna 0003: Zostawianie
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Jeśli warunek się nie spełni to: Wiadomość: "Nie masz tyle pieniędzy."
Całość ma wyglądać tak:
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Następnie wchodzimy w zakładkę przedmioty i tworzymy nowy przedmiot. Nazywamy go np. Sakiewka i uzupełniamy wszystkie pola tak jak na obrazku:
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Czyli tak:
Nazwa: -Sakiewka
Opis: -Sakiewka - W niej przechowuj swoje oszczędności
Cel: -Brak
Używalne: -Menu
Konsumpcyjny: -Nie
Typowe zdarzenie: 0001:Sakiewka.
A potem zastosuj i ok... I od tego czasu możemy cieszyć się naszą księgą umiejętności...
Aha i jak ktoś by nie wiedział jak to zrobić to zamieszczam demko:
[Musisz być zalogowany, aby przeczytać ukrytą wiadomość]
Tutorial Created By Agumon
|